Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Aktivity DDM > Kroužky > Taneční a pohybové kroužky

Taneční a pohybové kroužky

V tanečním kroužku mají žáci možnost svobodně vyjádřit svůj projev prostřednictvím tanečních variací. Každá lekce začíná připomenutím a ujasněním si správného držení těla, což je základem pro veškerý další pohyb. Vlastní technice tance předchází cvičení pro zpevnění těla, následují taneční prvky, které se postupně propojují do menších variací. Ty se potom prodlužují a navazují na nové. Hlavním znakem je celková taneční různorodost (rytmická, choreografická …), originalita, pohybová náročnost a flexibilita.

Hip hop je taneční kroužek ve stylu populární hudby. Tanec je tvořen dvěma hlavními elementy, jimiž jsou Djing a rap. V tanci jsou zařazeny prvky akrobacie a prvky tanečního stylu breakdance.

Samba – moderní verze brazilského lidového tance, pro který je typický tzv. sambový pohup (bouncing) a pohyby pánví.

Cha Cha – základem tance je postupová přeměna (tři spojené kroky), 25 základních figur se spojuje do nespočetného množství sestav a variací.

Rumba – uvolněné držení v páru, první krok se tancuje vpřed na druhou dobu taktu.

Jive – rytmický swingový tanec, který vychází z jitterurgu a je ovlivněn rockenrolem, boogie-woogie a černošskými tanci.

Salsa – tanec volného stylu, nespoutaný, svobodný, nemá pevně daná pravidla, která by se musela dodržovat.

Mažoretky mají choreografii založenou na barvité práci s hůlkou, kladou důraz na techniku pochodu a držení těla.

Orientální tanec má kořeny ve vyspělých starověkých kulturách. Může se stát zdrojem zábavy, zdraví a nové životní síly. Smysl pro krásu, důstojnost, sebeovládání a sílu, které tato aktivita přináší, jsou základními součástmi všech oblastí spokojeného a šťastného života. Orientální tance mohou pomoci překonat pocity nejistoty a zvýšit sebedůvěru a sebevědomí Dokáží přirozeným způsobem zvyšovat prokrvenost svalstva i vnitřních orgánů, uvolňovat energii a navodit pocit relaxace a úlevy.

Zumba představuje aerobní trénink – jedná se o formu intervalového tréninku, využívá se pojmenování (intermittent training) – „přerušovaný trénink“. Střídají se pomalé a rychlé skladby. Tepová frekvence se po dobu tréninku udržuje v aerobní zóně, zvyšuje se a klesá s měnící se skladbou.